
Slimme kamers?
1/ Voor wie zijn Smart Rooms?
De Smart Rooms zijn ontworpen en uitgerust om te voldoen aan de behoeften van beoefenaars in de wellness-sector. Deze begrippen zijn ruim. Of u nu een masseur bent, een schoonheidsspecialiste, een shiatsu-beoefenaar, een Reiki-meester, een trainer, een coach... de ruimtes zijn aan u gewijd en zijn voor u ontworpen!
2/ Welk materiaal hebben wij ter beschikking?
Beide praktijken zijn uitgerust met een opvouwbare massagetafel, een bureau, 2 comfortabele fauteuils, een opvouwbaar matras voor vloerbehandelingen, een krukje met wieltjes, een vloermat. De trainingsruimte heeft dezelfde uitrusting als kast 1, plus 10 stoelen en een schoolbord. Kast 2 is ook uitgerust met 2 krukken. Indien nodig kunnen extra opklapbare massagetafels worden gehuurd tegen een kostprijs van € 10 plus BTW. Het staat u vrij alle andere apparatuur mee te nemen die u nodig heeft om uw discipline te beoefenen.
3/ Kan ik materiaal ter plaatse laten?
Ja, er zijn kluisjes te huur op maandelijkse basis zodat je je uitrusting ter plaatse kunt laten. Super praktisch! We bieden kleine en grote lockers vanaf €12/maand exclusief btw.
4/ Wat moet ik doen als mijn patiënt afzegt?
Geen zorgen. U kunt uw reservering tot 72 uur voor de oorspronkelijk geplande tijd verzetten of annuleren. Als u uw boeking niet op tijd kunt annuleren, zult u de huurprijs moeten betalen.
5/ Wat is er gepland om de hygiëne van de ruimten te handhaven?
Hydro-alcoholische gel en ontsmettingsmiddel zijn beschikbaar in elke kast en in de toiletten. De ruimtes worden dagelijks schoongemaakt.
6/ Moet ik na mijn sessie het kabinet schoonmaken?
Wij verwachten dat u de praktijk in goede orde achterlaat, dat alle apparatuur weer op zijn plaats wordt gezet en gebruikte voorwerpen gedesinfecteerd. Elke ochtend, zullen we zelf de kamers schoonmaken.
7/ Ik heb iets meer dan een uur nodig omdat ik mijn kamer moet klaarmaken voordat mijn patiënt komt, hoe kan ik dit doen?
Maak je geen zorgen, de agenda werkt in blokken van 30 minuten. Of je nu bijvoorbeeld 1u, 2u30 of 4u nodig hebt, je boekt het tijdslot dat je past met een minimum van 1u.
8/ Is het mogelijk dat mijn klanten worden ontvangen en naar de ruimte worden geleid die ik heb gehuurd?
De locatie beschikt niet over een bemande receptie, maar wel over een geavanceerd toegangssysteem dat u en uw bezoeker toegang geeft tot onze gebouwen en de ruimte die u hebt gehuurd. Het toegangssysteem is gekoppeld aan een intercom, zodat er altijd contact is met de persoon die toegang wil tot onze ruimten.
9/ Is er een wachtkamer beschikbaar in de ruimte waar ik een praktijk huur?
Er is geen wachtkamer als zodanig en geen receptie personeel. U moet uw klanten uitnodigen op het exacte tijdstip van de afspraak en zorgen voor de ontvangst.
10/ Zijn er beveiligingen aanwezig voor de behandeltafel in de verschillende ruimten of moet ik daar zelf voor zorgen?
Je bent zelf verantwoordelijk voor het meenemen van handdoeken, lakens en ander materiaal om de behandeltafel of matten te beschermen. Materiaal kan ter plekke worden achtergelaten in de kluisjes die te huur zijn. Schoonmaakspray en hydro-alcoholische gel zijn beschikbaar.
11/ Waarvoor dient de jaarlijkse bijdrage?
Het abonnementsgeld van €75 (excl. btw) geeft je toegang tot de online agenda. Het stelt ons in staat om de kamers schoon te houden en de apparatuur in goede conditie. Aarzel niet om suggesties te doen voor de aanschaf van apparatuur die van nut kan zijn voor de Smart Rooms gemeenschap. We organiseren ook bijeenkomsten voor de verschillende leden van Smart Rooms om synergie en onderlinge uitwisseling te creëren. We bieden ook een uur ondersteuning in de communicatie met onze nieuwe leden. Uw profiel wordt in de kijker gezet op ons digitale platform Naturacure.
12/ Wat zijn de kosten?
De prijzen voor de consultatie- en behandelingspraktijken zijn volgens een glijdende schaal. Hoe meer uren u koopt, hoe minder het u zal kosten.
Voor de optie ½ dag per week, d.w.z. 4 halve dagen van 4 uur achter elkaar per maand :
De prijs voor kast 1 of 2 is €125/maand exclusief btw
Voor de optie van 1 dag per week zijn dat 4 dagen van 8 uur achter elkaar per maand:
De prijs voor kast 1 of 2 is €195/maand exclusief btw
Kies het pakket van je keuze op basis van je situatie.
Voor wie meer flexibiliteit wil, bieden we huurpakketten per uur.
Bekijk alle beschikbare pakketten op de pagina Tarieven.
13/ Hoe werkt het dagboek? Is er een minimumduur per boeking?
De agenda is verdeeld in blokken van 30 minuten. Houdt u rekening met de tijd die nodig is om uw sessie voor te bereiden, uw klanten te ontvangen en de ruimte op te ruimen. Het minimum is 1 uur per boeking. Maar als u bijvoorbeeld 1 uur of 2,5 uur of 4 uur wilt boeken, is dat natuurlijk mogelijk. Je boekt alleen wat je nodig hebt.
14/ Wat te doen als een klant te laat komt?
Het is belangrijk om je aan het schema te houden. De volgende beoefenaar kan niet worden beïnvloed door een vertraging in uw sessie. Wij raden u aan vooruit te denken bij het boeken. U hebt ook de mogelijkheid om extra tijd te boeken... als het schema het toelaat!
15/ Aan welke regels moet men zich houden in Smart Rooms?
Wanneer u zich voor de eerste keer inschrijft, ontvangt u het huishoudelijk reglement van de Smart Rooms. U wordt verzocht de ruimtes op een verantwoordelijke manier te respecteren, het materiaal op zijn plaats terug te zetten voor u vertrekt, het gebruikte materiaal te ontsmetten... Dit handvest is een verbintenis van uw kant om de regels van de Smart Rooms te respecteren.
16/ Hoe ziet u toe op de naleving van deze regels?
Smart Rooms wenst elk van haar leden te betrekken bij het goede onderhoud van de ruimte en de gebruikte apparatuur, alsook bij het respecteren van de huururen. Bij aankomst op uw werkplek ontvangt u een e-mail waarin u wordt gevraagd de staat van de kamer en het meubilair te controleren en eventuele opmerkingen te maken. Hetzelfde zal worden gevraagd aan de volgende gebruiker, enz.
17/ Welke activiteiten organiseert Smart Rooms voor haar beoefenaars?
Na honderden praktijkmensen te hebben ontmoet, hebben we gemerkt dat velen moeite hebben om zich aan te passen aan nieuwe, tijdrovende communicatiemethoden. Tijdens een sessie van 1 uur geven we je advies over je sociale media en offline aanwezigheid, zodat je bedrijf zichtbaarder wordt. Dit advies staat natuurlijk open voor iedereen die het wil en is volledig gratis.
18/ Waaruit bestaat de communicatieondersteuning? Voor wie zijn ze?
Om synergieën tussen u te creëren, organiseren wij regelmatig ontmoetingen tussen leden. Deze bijeenkomsten bieden u de mogelijkheid de andere gebruikers van Smart Rooms te leren kennen, hun discipline te begrijpen, uitwisselingen tussen u tot stand te brengen en vooral elkaar te helpen. Sommige van uw praktijken zijn complementair. In staat zijn uw cliënten/patiënten te adviseren over andere collega's is een belangrijk pluspunt. Tijdens deze bijeenkomsten bespreken we ook lanceringskwesties die u zullen helpen bij uw promotie-inspanningen.
19/ Wat is een bijeenkomst tussen beoefenaars?
We weten dat het opstarten van een freelance bedrijf soms ingewikkeld kan zijn om mensen te ontmoeten. We organiseren regelmatig bijeenkomsten tussen aangesloten beoefenaars. Iedereen stelt zijn discipline voor. Het is een kans om mensen te ontmoeten die hetzelfde terrein delen. Tijdens deze bijeenkomsten presenteren de leden hun problemen als beoefenaars. Het idee is ook om werksynergieën te creëren tussen disciplines die soms complementair zijn.
20/ Wat is NaturaCure en waarvoor wordt het gebruikt?
NaturaCure is de naam van onze online gids, volledig gewijd aan Belgische wellness-beoefenaars. Het stelt therapeuten in staat om meer zichtbaarheid te krijgen in hun Google-referenties en om hun agenda voor consultaties beter te beheren. Patiënten kunnen op hun beurt gemakkelijker de behandelaar zoeken die het best bij hen past, dankzij een zoekfunctie per symptoom, discipline of locatie.